۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲

جانشین نیروی انتظامی کشور:

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

قزوین-جانشین نیروی انتظامی کشور گفت: 10 اولویت مهم در سال آینده برای ارتقاء جایگاه پلیس عملیاتی می شود که هوشمند سازی، کاهش سرق و سوانح جاده ای ومبارزه با مواد مخدر و قاچاق از آن جمله است.

به گزارش خبرنگار مهر روز سه شنبه در مراسمی با حضور سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور. آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین. زاهدی استاندار، داوود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سردار شاهرخی فرمانده سپاه و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن تقدیر از خدمات ۴۳ ماهه سردار محمودی فرمانده سابق، سرهنگ مهدی حاجیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان قزوین منصوب و معرفی شد.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در مراسم معارفه فرمانده جدید ناجا در قزوین گفت: امیدواریم سال آینده با سخت کوشی و تلاش بیشتر و لطف الهی بتوانیم از مشکلات عبور کرده و با سربلندی در مسیر ارزش‌ها گام برداریم.

وی افزود: به برکت خون شهدای پلیس و تلاش مجموعه نیروی انتظامی شاهد امنیتی پایدار در کشور هستیم و تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز از این نیرو که نیمی از آنها پس از انقلاب شهید شده‌اند بیانگر تعهد نیروی انتظامی در دفاع از ارزش هاست.

سلمیانی گفت: به طور میانگین سالانه حدود ۷۰ شهید تقدیم امنیت کشور می‌کنیم و با افتخار آماده‌ایم از امینت مردم صیانت کنیم.

ناجا پاسدار ارزشهای اسلامی است

وی یادآور شد: نیروی انتظامی مسئول امنیت و آرامش جامعه است و امروز دغدغه همه جوامع همین امنیت است که باید حفظ شود.

سلیمانی تصریح کرد: پلیس مسئول آرامش کشور است و باید به جایگاهی برسیم تا اگر مال باخته‌ای یا مظلومی در جامعه باشد راه نجات خود را در مراجعه به پلیس بداند و چراغ گردان پلیس در شهر و جاده آرام بخش مردم و رعب آور برای متخلفان باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: پلیسی که می‌خواهد در تراز نظام اسلامی باشد باید در مسیر صیانت و پاسداری از ارزشهای این ملت حرکت کند و برقرار کننده امنیت و آرامش جامعه باشد.

وی بیان کرد: امروز مردم در همه شئون زندگی در سفر و حضر به امنیت نیاز دارند و همین امنیت موجب توسعه دیگر بخش‌ها می‌شود و رکن اصلی امنیت کشور در گرو تلاش نیروی انتظامی است.

سلیمانی ظهار داشت: ناجا یک سازمان بزرگ است که در مأموریت‌های ۵ گانه نقش مهمی در ثبات و آرا مش جامعه دارد و همه برنامه‌های ما در مسیری است که این نیرو در تراز جایگاه نظام قرار گیرد.

وی گفت: رهبری فرمودند پلیس باید مردم دار، مقتدر، مؤمن و متدین و انقلابی و در تراز و شأن جمهوری اسلامی باشد که خوشبختانه به این تراز نزدیک شده‌ایم.

سلیمانی افزود: جهت گیری ناجا به فرموده رهبری تاکنون درست بوده و در مسیر تراز شدن با نظام حرکت کرده و برای تحقق این امر نظام نامه نوشتیم و سیر تکاملی این مجموعه مستمر بوده و رشد آن محسوس است و هر سال یک گام به جلو برداشته‌ایم.

وی افزود. پلیس باید مقتدر، مهربان، توأم با رأفت اسلامی، آگاه ه و هوشیار بوده و حواسش جمع باشد و درست تشخیص دهد و برنامه داشته و ویترین نظام باشد تا مردم در کنارش احساس آرامش کنند و البته متخلفان هم از اقتدار و حضور پلیس بترسند.

سلیمانی در خصوص اولویت‌های پلیس در سال آینده گفت: با آسیب شناسی گذشته ۱۰ اولویت کلیدی داریم که کاهش سوانح جاده‌ای از آن جمله است.

وی افزود: هر چند کشته‌های سوانح جاده‌ای از سالانه ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده اما باز هم باید کمتر شود و به میانگین سالی دو هزار نفر و در سر جمع به شش هزار نفر در سال در سوانح فوتی، جراحتی و خسارتی برسد.

جانشین نیروی انتظامی کشور یادآور شد: موضوع بعدی کاهش سرقت است که در اولویت قرار دارد و اگر این کار محقق شود ۲۰ درصد امنیت و آرامش مردم تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: هر چند در سرقت شاهد کاهش بودیم اما در سرقت‌های خرد شاهد افزایش هستیم که ناشی از مشکلات اقتصادی است.

سلیمانی افزود: مبارزه با مواد مخدر، توسعه خدمات فراگیر به مردم و تسهیل در امور با کمترین زمان و هوشمند سازی پلیس در دستور بعدی است که با جدیت در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوپدید ترین تجهیزات برای هوشمند سازی پلیس استفاده خواهد شد و مبارزه با فضاسازی مجازی، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت هم از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی است تا امنیت اقتصادی بیشتر شود و در این میان برخورد با آسیب‌های اجتماعی و آماده شدن برای رزم در مرزها از دیگر برنامه هاست.

سردار سلیمانی یادآور شد: آموزش و مهارت بخشی و حرفه‌ای گرایی از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد تا پلیس است مقتدر تر در صحنه باشد.

وی بیان کرد: امروز پلیس زحمت کش ترین گروه جامعه است و در بیش از دو سوم سال همواره در آماده باش کامل هستیم و همه جا حضور داریم و در محیط پر آسیب و پر مخاطره در جاده و شهر و روستا با حداقل حقوق و معیشت در خدمت مردم هستیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سردار محمودی، سرهنگ مهدی حاجیان به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

کد خبر 4572096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha